Všichni, včetně dětí, bychom měli pít nejčastěji obyčejnou neperlivou vodu a také by měla být základem pitného režimu. Vhodnými doplňky jsou ředěné džusy v poměru 1:3 (1 díl džusu a 3 díly vody), kvalitní ovocné šťávy s vysokým podílem ovocné složky – vysoce ředěné, ovocné čaje nebo dětské bylinkové čaje.

 

Naopak nevhodné jsou slazené nápoje a kolové limonády, všechny nápoje s obsahem oxidu uhličitého. Tyto nápoje obsahují velké množství cukru, u některých limonád se vyskytuje i kyselina fosforečná, která na sebe váže vápník (důležitý pro stavbu kostí). Oxid uhličitý nemá žádný příznivý účinek, děti nadýmá a jeho obsah vede například ke zvýšenému vylučování vody a minerálních látek. Více o oxidu uhličitém v nápojích naleznete v článku Sycené nápoje.

Kolik tekutin denně vypít?

Denní dávka nápojů pro nezbytné fungování organismu závisí na hmotnosti dítěte. Zpravidla u předškolních dětí vychází, že by měly vypít cca 1 litr tekutin. Pohybové aktivity a teplo vyžadují zařazení více tekutin.

 

Vzorec pro výpočet nezbytného denního množství tekutin (předškolní děti):

75 * hmotnost dítěte (kg) = denní dávka nápojů v ml